Συγγραφικό Έργο

ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ

Το έτος 1996, έχοντας μάχιμη εμπειρία 14 ετών, βρέθηκα χωρίς την θέλησή μου στο Τμήμα Δοκίμων Αστυφυλάκων Καρδίτσας ως εκπαιδευτής. Το πρώτο που διαπίστωσα ήταν το εύλογο παράπονο όλων « αλλιώς μας τα λέγατε στη σχολή, αλλιώς τα βρήκαμε έξω».

Κάποια στιγμή κλήθηκα να διδάξω για λίγες ώρες το μάθημα της Τροχαίας καθόσον ο τακτικός διδάσκων καθηγητής μετατέθηκε εκτός νομού. Μπαίνοντας στο διδακτήριο για πρώτη φορά με σκοπό να κάνω στην ουσία μια απλή αναφορά σε κάποια άρθρα του ΚΟΚ, εξήγησα στους Δοκίμους ότι δεν μπορώ να το κάνω  αυτό, γιατί αν και υπηρέτησα σε υπηρεσίες ατυχημάτων στην Θήβα και Καρδίτσα  δεν θυμόμουν τίποτα απέξω. Κι αυτό διότι πίστευα και ακόμη πιστεύω πως η  παπαγαλία δεν χρειάζεται καθώς όταν χρειαστεί κάποιος κάτι μπορεί να ανατρέξει στον Κώδικα.

Έτσι αντί για άγονη θεωρητική διδασκαλία, με την συμμετοχή όλων σε τρία δίωρα, καταφέραμε να σχηματίσουμε μια ολοκληρωμένη δικογραφία θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος με όλες τις υπηρεσιακές και δικονομικές ενέργειες-καλλιγράφος ήταν ο Δόκιμος Αστ/κας  ΚΑΛΤΣΑΣ Αναστάσιος- η οποία  δικογραφία στη  συνέχεια διανεμήθηκε  σε όλους τους εκπαιδευόμενους ώστε να τη χρησιμοποιούν ως μπούσουλα σε ανάλογη περίπτωση.

Η δικογραφία αυτή βρέθηκε στα χέρια του τότε τμηματάρχη σπουδών Αστυνόμου κ. ΓΑΛΙΑΤΣΟΥ Γεωργίου, ο οποίος οπαδός  και αυτός της πρακτικοποιημένης διδασκαλίας, κατόπιν αποφάσεως  του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου της Σχολής Αστυφυλάκων, άρχισε να τη χορηγεί σε όλα τα Τμήματα Δοκίμων Αστυφυλάκων σαν συμπληρωματικό βοήθημα στο μάθημα της Τροχαίας.

Με αυτό τον τρόπο άρχισε το συγγραφικό μου έργο που στην ουσία ήταν μια αντίδραση για την μετάθεση που δεν επιθυμούσα, αλλά πρωτίστως ήταν η διαφωνία μου ως προς την μορφή του προγράμματος εκπαίδευσης σε σχέση με την αστυνομική πραγματικότητα.

Πεποίθησή μου ήταν πως οι παλαιότερες πρακτικές ή αντιλήψεις που είχαν ως αποτέλεσμα την στείρα αποστήθιση, ξεπεράστηκαν πλέον και οι σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις επέβαλλαν την εφαρμογή νέων  διδακτικών μοντέλων. Για το λόγο αυτό, προσπάθησα  να μεταφέρω από την πλευρά μου την αστυνομική πραγματικότητα μέσα στη σχολή, εισάγοντας  νέες μορφές και μεθόδους διδασκαλίας, γιατί ο επιδιωκόμενος σκοπός μας  ήταν η ανάπτυξη και η καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των εκπαιδευομένων.

Σημαντικός εμπνευστής και συντελεστής στην πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος ήταν ο πρώην διοικητής μου  κ.  ΚΑΛΛΙΑΝΤΖΗΣ Δημήτριος ,τον οποίο ευχαριστώ θερμά για την ηθική του ενθάρρυνση και συμπαράσταση.

Για τους λόγους αυτούς, γνωρίζοντας ότι η θεωρητική γνώση είναι το θεμέλιο στο οποίο θα βασιστεί ο Αστυνομικός ασκώντας τα καθήκοντά του, συνειδητοποίησα την ανάγκη να μετουσιαστεί η γνώση σε πράξη και προς τούτο συνέγραψα το πρώτο εκπαιδευτικό βοήθημα το έτος 2000 με τίτλο «ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ»

Το έτος 2007 με απόφαση του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου της Σχολής Αστυφυλάκων το εν λόγω βιβλίο  χορηγήθηκε ως κύριο βοήθημα στους Δόκιμους Αστυφύλακες στο μάθημα της Εφαρμογής Ποινικών Υποθέσεων, συνεχίζει δε να χορηγείται ως σήμερα σε ψηφιοποιημένη μορφή (cd).   

Σήμερα φθάσαμε στο σημείο να έχουμε μια  ολοκληρωμένη εργασία   αποτελούμενη  από τη ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΣΗ  (13η έκδοση),  η οποία συνοδεύεται από cd  με προανακριτικά έντυπα και το  ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ(Ζ΄ έκδοση), τα οποία βρήκαν θετική και άμεση ανταπόκριση από τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος  και της Δημοτικής Αστυνομίας, τα οποία ασκούν πέραν της εφαρμογής του Νόμου και προανακριτικά καθήκοντα. 

Εκτός αυτών,  ένεκα  της   πολυετούς μάχιμης  εμπειρία μου, της συγγραφική μου δραστηριότητας πλέον των είκοσι ετών, καθώς και των συνεχών  αλλαγών της νομοθεσίας με ότι αυτό συνεπάγεται στην αντιμετώπιση των διάφορων περιστατικών κατά την ενάσκηση του καθήκοντος, με οδήγησαν στη σκέψη δημιουργίας μιας Mobile εφαρμογής, για χρήστες σε συσκευές τόσο ios όσο και Android, που αφορά το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ,   400 και πλέον σελίδων, ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ, με επιδιωκόμενο σκοπό την επαγγελματική κατάρτιση των καθημερινά αγωνιζόμενων συναδέλφων.

 

Η  προσπάθεια  συνεχίζεται …

 

Με εκτίμηση,

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ Κων/νος

Αστυνομικός Υποδ/ντης εα

 

 

Scroll Up